Skip to content

Email Marketing

Skicka riktade e-postmeddelanden till en lista av prenumeranter för att driva försäljning, engagemang eller bygga lojalitet.

E-postmarknadsföring är kostnadseffektiv och erbjuder företag ett direkt sätt att nå sina kunder på.

Det finns några nyckelelement i e-postmarknadsföring:

Listbyggande: Samla in en publik som har givit tillstånd att bli kontaktade genom anmälningar via webbformulär eller sociala medier.

Innehållsanpassning: Utforma relevant och målgruppsanpassat innehåll för att engagera mottagaren till interaktion eller köp.

Automatisering: Det finns plattformar för att automatisera utskick vid specifika triggers, som t.ex. återuppföljningsmeddelanden vid övergivna kundvagnar.

Segmentering: Genom att dela upp e-postlistan i mindre, mer specifika grupper så kan du skicka mer relevanta meddelanden baserade på kunders beteenden, preferenser eller demografi.

Mätning och analys: För att kunna utvärdera kampanjers effektivitet och göra dataunderstödda förbättringar, kan nyckelindikatorer som öppningsfrekvenser, klickfrekvenser och konverteringar följas upp.

Logga för Synlig digital marknadsföring

Har du några funderingar kring digital marknadsföring eller SEO är du varmt välkommen att höra av dig till vårt interna marknadsföringsteam Synlig. Synlig erbjuder löpande hjälp med både annonsering och SEO.