Skip to content

Logistik Bas

Ingår i alla prisplaner

Med Logistik Bas får du kostnadsfri tillgång till grundläggande logistik oavsett storlek på din butik. Modulerna som ger dig full kontroll över varuflödet är färdiga att användas direkt.

Jämför våra paket och se vilket som passar dig bäst!

Skärmdumpar som visar logistiksystemet

Inköp & Mottagning

Vår inköpsmodul är mer än bara ett beställningsformulär. Den effektiviserar inköp, mottagning, översälj och orderhantering och hjälper dig att spara tid.

Få full kontroll över varuflödet

  • Smart varumottagning uppdaterar automatiskt lager och ordrar

  • Försäljningen kopplas automatiskt till inköp (eller stödjer förhandsförsäljning)

  • Se relaterade inköp och status för ordrar

  • Anpassa översälj med allokeringsfunktionen

Skärmdumpar som visar logistikverktyget
Skärmdump som visar lagervärdesrapporten

Lagervärdesrapport

Få fullständig översikt över lager- och försäljningsvärde - dagligen! Effektiv lagerhantering har aldrig varit enklare.

  • Se lager, lagervärde och försäljningsvärde för hela varulagret

  • Gå tillbaka i tiden och se lagerhistorik

  • Filtrera på tillverkare och lagerstatus för specifika produkter

Ingår för alla!

Inventering

Få full kontroll över ditt varulager! Tillåter inventering på mobil, surfplatta och dator, både med och utan scanner.

  • Responsiv
    Fungerar lika bra på dator, surfplatta och mobil

  • Scanningsläge
    Supersnabb räkning med scanner

  • Avvikelsehantering
    Indikatorn visar om du ligger över eller under förväntat lager

  • Flexibilitet
    Tjänsten låser inte orderhanteringen och låter dig börja/sluta räkna när det passar dig

Paket som passar alla företag oavsett storlek och budget

Månadsvis
Årsvis
Spara 10%
Bas
Gratis
Gratis

Baspaketet ingår för alla våra kunder och låter dig komma igång med inköp och mottagning på ett effektivt sätt.

Baspaketet ingår för alla våra kunder och låter dig komma igång med inköp och mottagning på ett effektivt sätt.

Pro Rekommenderas
698 kr
/mån
598 kr
/mån

För dig som vill komma igång med inköp, mottagning och effektivisering av order- och varuflöde.

För dig som vill komma igång med inköp, mottagning och effektivisering av order- och varuflöde.

Pro +
2698 kr
/mån
2298 kr
/mån

Pro + har alla funktioner från "Pro" samt ett antal praktiska extrafunktioner.

Pro + har alla funktioner från "Pro" samt ett antal praktiska extrafunktioner.

Avancerad lagerhantering
Lagerplats
Sammanställd plocklista
Ordernivå
Inköp
Manuella inköpsorder
Manuell sändning av inköp
Inköpsflik på produktkortet
Automatiska inköp via översälj
Skicka inköp direkt
Allokering mot order
Automatiska reservationer per tillverkare
Varumottagning
Varumottagning
Aktivera inaktiverade/dolda produkter
Flytta färdiga ordrar
Uppdatera produktknapp
Uppdatera inköpspris
Uppdatera försäljningspris
Uppdatera inköpspris i valuta
Uppdatera växelkurs
Funktioner
Inköpsassistent
Dokumentarkiv
Förhandsförsäljning från inköp
Utökat leverantörsstöd
Import av inköpsorder
Export av inköp
Exportarkiv
EAN-utskrift
Inköpsassistent
Generering av rapport
Export av rapport
Exkludera varugrupper
Justera för tillgängliga inköp
Överför direkt till inköp
Inställningar
Standardstatus i översikten
Placering av produktsök
Sortering av varurader
Visa inköpspris i bilagor
Inkludera frakt i summeringen
Standard antal per sida
Orderstatus slutförda ordrar
Format på bilaga
Ordersammanfattning i CSV-format
Avsändarens e-postadress
Synkronisera utökat leverantörsstöd
Åtgärder
Redigera inköpsorder
Radera inköpsorder
Skriv ut mottagningslista
Markera som mottagen
Ladda ner inköp
Duplicera inköp
Öppna i massändring
Flytta reservationer
Återställ inköpspriser
Massändring
Överför produkter från massändring
Månadspriset gäller om du vill betala varje månad.
Årspriset gäller om du vill förskottsbetala för 12 månader.

Logistik anpassad för ditt företag?

Passar inget av paketen storleken på din butik, eller har du ett annat behov? Kontakta oss så ser vi över möjligheterna!

  • Inköpsassistent
  • Dokumentarkiv
  • Förhandsförsäljning
  • Utökat leverantörsstöd
  • Import av inköpsorder
  • Export & exportarkiv

Inköpsassistent

Inköpsassistenten är en funktion som hjälper dig att automatiskt generera beställningsförslag baserat på:

  • Försäljningsdata från en vald period
  • Lagerstatus
  • Aktiva inköp

 

Hur det fungerar

  1. Välj leverantör, tillverkare, orderstatus, datumintervall och eventuella kategorier.
  2. Generera rapporten.
  3. Se förslag på antal varor du behöver beställa för att upprätthålla lagernivån.
  4. Justera beställningsmängden, exkludera varor och välj visningsalternativ.
  5. Överför valda produkter till en befintlig eller ny inköpsorder.*

 

Fördelar

  • Sparar tid och förenklar inköpsprocessen
  • Säkerställer att du har korrekt lager
  • Hjälper dig undvika att få slut på varor
  • Ger bättre översikt över dina inköpsbehov

 

Funktioner

  • Visning av sålda varor
    Se antal sålda varor under vald period.
  • Förslag till beställningsmängd
    Få ett automatiskt förslag på antal varor du behöver beställa baserat på försäljningsdata och lagerstatus.
  • Justering av beställningsmängd
    Du kan manuellt justera antalet varor som du vill beställa.
  • Exkludering av varor
    Du kan utesluta varor från beställningsförslaget.
  • Visningsalternativ
    Välj mellan olika visningsalternativ, till exempel vinst och inköpspris.
  • Överföring till inköpsorder
    Överför valda produkter till en befintlig eller ny inköpsorder. *
  • Ladda ner rapporten
    Rapporten kan laddas ner som CSV/XLS.

 

Stöd för produktsynkronisering

Om du har underbutiker med produktsynkronisering kan du inkludera försäljningsdata och lagerhållning från dessa i inköpsassistenten.

 

OBSERVERA

  • En inköpsorder kräver att varje varurad har minst 1 i antal som ska beställas.

  • Du kan ladda ner rapporten som CSV eller XLS.

* Kräver paket Pro +

Dokumentarkiv

Dokumentarkivet låter dig ladda upp filer som tillhör inköpet.

Filerna kommer att ligga kvar på inköpet och delas inte vidare med leverantören.

Detta kan vara speciellt praktiskt för alla som importerar varor och behöver spara tulldokument och proformafakturor.

Du behöver inte maila dokumenten fram och tillbaka mellan anställda!

Förhandsförsäljning

Förhandsförsäljning, vem gillar inte det?

Förhandsförsäljning är en funktion som låter dig ange hur många av en beställd mängd som kan säljas innan inköpsordern har mottagits.

Om du t.ex. har beställt 100 stycken av en vara men bara vill förhandsälja 50 stycken av dem. Med förhandsförsäljning kan du på varje varurad i en inköpsorder ange hur många som kan säljas och vad som ska hända när antalet nås.

Utökat leverantörsstöd

Utökat leverantörsstöd låter dig koppla flera leverantörer till samma produkt. Varje leverantör kan ha ett unikt inköpspris, valuta och artikelnummer.

  • Stöd för att koppla flera leverantörer till samma produkt.
  • Varje leverantör kan ha ett unikt inköpspris, valuta och artikelnummer.
  • Valutakursen kan justeras per produkt och inköpsorder.
  • Nya val vid varumottagning för uppdatering av inköpspris och valutakurs.
  • Automatisk synkronisering av leverantörer baserat på tillverkare.

 

Detaljer

Produktinställningar

  • Huvudleverantör används för automatiska inköpsordrar.
  • Valutakurs kan synkroniseras med global valutakurs.

Inköpsorder

  • Valutakursen för hela inköpet kan justeras.
  • Inköpspriset i valuta kan justeras per varurad.

Varumottagning

  • Uppdatera inköpspris i valuta för produkten.
  • Uppdatera valutakursen för produkten.

Synkronisera leverantör

  • Automatisk synkronisering baserat på tillverkare.
  • Manuell synkronisering tillgänglig.

Import av inköpsorder

Med import av inköp kan du skapa inköpsordrar från CSV- och XLS-filer.
Speciellt praktiskt för de som har stora inköp i kalkylblad sedan tidigare eller mottar inköp från leverantörer. 

  1. Skapa en ny inköpsorder hos önskad leverantör
  2. Under "Åtgärder" välj "Importera inköp"
  3. Följ anvisningarna

Export & exportarkiv

Export av inköp

Förutom att ladda ner enskilda inköp som CSV/XLSX kan man också exportera hela översikten. Du kan till exempel göra ett urval med filter och sökning för att sedan exportera urvalet till CSV.

Exportarkiv

Exportarkivet innehåller alla tidigare exporter av inköpsöversikten, sorterade efter år.
Skärmdump som visar exportarkivet

Vill du komma igång eller veta mer om våra logistik lösningar?

Hör av dig till oss så berättar vi mer! Maila till sales@acendy.se eller ring oss på 0650-485 277 (säljare direkt).

Skärmdumpar som visar logistikverktyget