Logistik Bas
Ingår i alla prisplaner
Med Logistik Bas får du kostnadsfri tillgång till grundläggande logistik oavsett storlek på din butik. Modulerna som ger dig full kontroll över varuflödet är färdiga att användas direkt.
Jämför våra paket och se vilket som passar dig bäst!
Inköp & Mottagning
Vår inköpsmodul är mer än bara ett beställningsformulär. Den effektiviserar inköp, mottagning, översälj och orderhantering och hjälper dig att spara tid.
Få full kontroll över varuflödet
-
Smart varumottagning uppdaterar automatiskt lager och ordrar
-
Försäljningen kopplas automatiskt till inköp (eller stödjer förhandsförsäljning)
-
Se relaterade inköp och status för ordrar
-
Anpassa översälj med allokeringsfunktionen
Lagervärdesrapport
Få fullständig översikt över lager- och försäljningsvärde - dagligen! Effektiv lagerhantering har aldrig varit enklare.
-
Se lager, lagervärde och försäljningsvärde för hela varulagret
-
Gå tillbaka i tiden och se lagerhistorik
-
Filtrera på tillverkare och lagerstatus för specifika produkter
Inventering
Få full kontroll över ditt varulager! Tillåter inventering på mobil, surfplatta och dator, både med och utan scanner.
-
Responsiv
Fungerar lika bra på dator, surfplatta och mobil -
Scanningsläge
Supersnabb räkning med scanner -
Avvikelsehantering
Indikatorn visar om du ligger över eller under förväntat lager -
Flexibilitet
Tjänsten låser inte orderhanteringen och låter dig börja/sluta räkna när det passar dig
Paket som passar alla företag oavsett storlek och budget
Baspaketet ingår för alla våra kunder och låter dig komma igång med inköp och mottagning på ett effektivt sätt.
Baspaketet ingår för alla våra kunder och låter dig komma igång med inköp och mottagning på ett effektivt sätt.
För dig som vill komma igång med inköp, mottagning och effektivisering av order- och varuflöde.
För dig som vill komma igång med inköp, mottagning och effektivisering av order- och varuflöde.
Pro + har alla funktioner från "Pro" samt ett antal praktiska extrafunktioner.
Pro + har alla funktioner från "Pro" samt ett antal praktiska extrafunktioner.
Logistik anpassad för ditt företag?
Passar inget av paketen storleken på din butik, eller har du ett annat behov? Kontakta oss så ser vi över möjligheterna!
- Inköpsassistent
- Dokumentarkiv
- Förhandsförsäljning
- Utökat leverantörsstöd
- Import av inköpsorder
- Export & exportarkiv
Inköpsassistent
Inköpsassistenten är en funktion som hjälper dig att automatiskt generera beställningsförslag baserat på:
- Försäljningsdata från en vald period
- Lagerstatus
- Aktiva inköp
Hur det fungerar
- Välj leverantör, tillverkare, orderstatus, datumintervall och eventuella kategorier.
- Generera rapporten.
- Se förslag på antal varor du behöver beställa för att upprätthålla lagernivån.
- Justera beställningsmängden, exkludera varor och välj visningsalternativ.
- Överför valda produkter till en befintlig eller ny inköpsorder.*
Fördelar
- Sparar tid och förenklar inköpsprocessen
- Säkerställer att du har korrekt lager
- Hjälper dig undvika att få slut på varor
- Ger bättre översikt över dina inköpsbehov
Funktioner
- Visning av sålda varor
Se antal sålda varor under vald period. - Förslag till beställningsmängd
Få ett automatiskt förslag på antal varor du behöver beställa baserat på försäljningsdata och lagerstatus. - Justering av beställningsmängd
Du kan manuellt justera antalet varor som du vill beställa. - Exkludering av varor
Du kan utesluta varor från beställningsförslaget. - Visningsalternativ
Välj mellan olika visningsalternativ, till exempel vinst och inköpspris. - Överföring till inköpsorder
Överför valda produkter till en befintlig eller ny inköpsorder. * - Ladda ner rapporten
Rapporten kan laddas ner som CSV/XLS.
Stöd för produktsynkronisering
Om du har underbutiker med produktsynkronisering kan du inkludera försäljningsdata och lagerhållning från dessa i inköpsassistenten.
OBSERVERA
-
En inköpsorder kräver att varje varurad har minst 1 i antal som ska beställas.
-
Du kan ladda ner rapporten som CSV eller XLS.
* Kräver paket Pro +
Dokumentarkiv
Dokumentarkivet låter dig ladda upp filer som tillhör inköpet.
Filerna kommer att ligga kvar på inköpet och delas inte vidare med leverantören.
Detta kan vara speciellt praktiskt för alla som importerar varor och behöver spara tulldokument och proformafakturor.
Du behöver inte maila dokumenten fram och tillbaka mellan anställda!
Förhandsförsäljning
Förhandsförsäljning, vem gillar inte det?
Förhandsförsäljning är en funktion som låter dig ange hur många av en beställd mängd som kan säljas innan inköpsordern har mottagits.
Om du t.ex. har beställt 100 stycken av en vara men bara vill förhandsälja 50 stycken av dem. Med förhandsförsäljning kan du på varje varurad i en inköpsorder ange hur många som kan säljas och vad som ska hända när antalet nås.
Utökat leverantörsstöd
Utökat leverantörsstöd låter dig koppla flera leverantörer till samma produkt. Varje leverantör kan ha ett unikt inköpspris, valuta och artikelnummer.
- Stöd för att koppla flera leverantörer till samma produkt.
- Varje leverantör kan ha ett unikt inköpspris, valuta och artikelnummer.
- Valutakursen kan justeras per produkt och inköpsorder.
- Nya val vid varumottagning för uppdatering av inköpspris och valutakurs.
-
Automatisk synkronisering av leverantörer baserat på tillverkare.
Detaljer
Produktinställningar
- Huvudleverantör används för automatiska inköpsordrar.
- Valutakurs kan synkroniseras med global valutakurs.
Inköpsorder
- Valutakursen för hela inköpet kan justeras.
- Inköpspriset i valuta kan justeras per varurad.
Varumottagning
- Uppdatera inköpspris i valuta för produkten.
- Uppdatera valutakursen för produkten.
Synkronisera leverantör
- Automatisk synkronisering baserat på tillverkare.
- Manuell synkronisering tillgänglig.
Import av inköpsorder
Med import av inköp kan du skapa inköpsordrar från CSV- och XLS-filer.
Speciellt praktiskt för de som har stora inköp i kalkylblad sedan tidigare eller mottar inköp från leverantörer.
- Skapa en ny inköpsorder hos önskad leverantör
- Under "Åtgärder" välj "Importera inköp"
- Följ anvisningarna
Export & exportarkiv
Export av inköp
Förutom att ladda ner enskilda inköp som CSV/XLSX kan man också exportera hela översikten. Du kan till exempel göra ett urval med filter och sökning för att sedan exportera urvalet till CSV.
Exportarkiv
Exportarkivet innehåller alla tidigare exporter av inköpsöversikten, sorterade efter år.
Vill du komma igång eller veta mer om våra logistik lösningar?
Hör av dig till oss så berättar vi mer! Maila till sales@acendy.se eller ring oss på 0650-485 277 (säljare direkt).