För företag som strävar efter att blomstra i den konkurrensutsatta världen av marknadsföring kan valet av rätt marknadsföringsbyrå vara avgörande. Men, att navigera sig genom den skiftande terrängen av erbjudanden och expertis är svårt. Många företagare ställs inför den komplexa frågan: Hur vet man vilken marknadsföringsbyrå som verkligen kommer att vara en tillgång för mitt företag?
I detta inlägg kommer vi att bidra med kärnfulla insikter för att underlätta beslutsprocessen. Låt oss gemensamt utforska några av de mest betydelsefulla övervägandena och strategierna som kan guida ditt företag mot ett framgångsrikt samarbete med den perfekta marknadsföringsbyrån.
1. Ingen bindningstid – Frihet att anpassa din strategi
Att välja en marknadsföringsbyrå utan bindningstider ger dig flexibilitet och frihet. Ditt företag är dynamiskt och förändras ständigt, och du bör ha möjlighet att justera din marknadsföringsstrategi i takt med de förändringar som sker på marknaden eller i ditt företag. Och framförallt, nöjda kunder stannar länge även utan bindningstid. Dock bör du och ditt företag eftersträva att bibehålla en viss kontinuitet med din marknadsföringsbyrå. Genom att undvika avbrott och ha en långsiktig samarbetsrelation kan du säkerställa varumärkets konsistens över tid. Detta ökar även chanserna för att bygga upp förtroendet hos dina kunder. En långvarig relation mellan ditt företag och din marknadsföringsbyrå möjliggör också lärande och förbättringar över tid, vilket leder till effektivare strategier och kampanjer.
2. Djupare insikter än klick – Mätning av riktig avkastning
Det är inte längre tillräckligt att bara mäta klick och visningar. En transparent marknadsföringsbyrå fokuserar på att ge dig djupare insikter genom att mäta verklig avkastning på investeringen, ofta genom begreppet ROAS. Genom att förstå vilka kampanjer som verkligen ger resultat, får du möjlighet att finjustera din strategi och maximera effekten av varje investerad krona. Resultatfokuserad transparens är nyckeln till att skapa en hållbar marknadsföringsstrategi.
OM ROAS:
ROAS, som står för “Return on Ad Spend”, är en användbar mätning inom marknadsföring. För att beräkna ROAS delas intjänade pengar med spenderad annonsbudget. Om du till exempel har spenderat 1000 kronor på en annons som har genererat 5000 kronor i försäljning så blir ROAS 500%. Det innebär att du får 5 kronor i intäkt för varje 1 krona som du har investerat i annonseringen.
3. Kontroll och ägandeskap – Säkra ditt varumärkes framtid
Att äga dina egna marknadsföringskonton är som att ha en försäkring för ditt varumärke. Det ger dig kontroll och tillgänglighet till dina tillgångar när du behöver det som mest. Vid ett eventuellt byte av marknadsföringsbyrå behåller du ägarskapet över dina konton och undviker därmed risken för förlust eller komplikationer av redan insamlad marknadsföringsdata. Det handlar om att säkra ditt varumärkes framtid och skapa en stabil grund för tillväxt.
Summering: Välj transparens för en hållbar marknadsföringssuccé
Vi har fångat upp en efterfrågan kring att få hjälp av olika kompetenser under samma tak. Vår marknadsavdelning, vid namn Synlig, tror på transparens som grunden för framgångsrik marknadsföring och finns här för dig som önskar hjälp med digital marknadsföring utan att själv vara en mellanhand mellan byrå och e-handelsleverantör. Vår främsta drivkraft är att skapa en djup förståelse för ditt företag och hitta den bästa vägen fram för just din verksamhet. Genom att samarbeta med Synlig undviker du bindningstider, du har kontroll över dina egna konton och du får insikter i vad annonseringen faktiskt ger. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss om du är intresserad av att veta mer om våra tjänster.
KOMMENTARER