Skip to content

Differentiering

En strategi för att särskilja din produkt eller ditt varumärke från konkurrenternas genom att skapa unika egenskaper för den.

Några viktiga aspekter av differentiering inkluderar:

Produktkvalitet och funktioner: Det kan handla om att erbjuda en produkt som har högre kvalité, unik design och/eller speciella funktioner jämfört med konkurrenternas.

Varumärkesimage: Att bygga en stark identitet kring sitt varumärke genom marknadsföring, som överensstämmer med konsumenternas värderingar och livsstil.

Kundservice: Ett sätt att särskilja sig från konkurrenterna på är med en kundupplevelse som är överlägsen både före, under och efter köpet.

Exklusivitet: En känsla av knapphet och exklusivitet kan göra produkten mer eftertraktad för en viss konsumentgrupp.

Pris: En högre prispunkt kan signalera premiumkvalitet eller lyx.

Logga för Synlig digital marknadsföring

Har du några funderingar kring digital marknadsföring eller SEO är du varmt välkommen att höra av dig till vårt interna marknadsföringsteam Synlig. Synlig erbjuder löpande hjälp med både annonsering och SEO.